College

Tänkte visa er lite hur hur det ser ut där jag går i skolan. Inga superbra bilder men tänkte visa så ni kan få en liten bild av hur det ser ut.
Jag går på State University of New York. Jag tar en klass två gånger i veckan som heter "Sociology". Jag auditar klassen vilket betyder att jag inte får något betyg från klassen när den är slut utan jag behöver bara få närvaro. Att jag varit där är det som räknas av Cultural Care och gör att jag får mina credits som jag behöver av Cultural Care som au pair. När man auditar klassen så kostar det inget, i alla fall inte på den skolan som jag går på. Jag kunde välja mellan nästa alla klasser och audita dem, med några undantag. Jag skulle verkligen rekommendera au pairer att ta en klass på ett Amerikanskt college så länge det funkar med ens schema. Man får ta del av den amerikanska kulturen lite mer och man lär sig något. Jag lär mig också lite mer engelska då läraren står och föreläser och använder ord som jag förut inte hört. Det är också kul att se och träffa Amerikanska ungdomar.
Man måste plugga 6 credits som au pair. Den kursen jag tar nu ger mig 3 credits. Men det jag menar med att jag rekommenderar att läsa på ett Amerikanskt college är för det finns andra alternativ så man får sina credits. Man kan bland annat åka på helg kurser med bara au pairer osv och på så sätt få credits.


Skolan


 



Klassrummet/Föreläsningsalen
 

  



Kommentarer
Postat av: Anonym

man MÅSTE väl läsa några kurser??

2009-10-13 @ 21:42:45
Postat av: Emilie

Åh vad häftigt! Och Sociology är ju superkul :) Jag har en fråga OM du kan svara, med tanke på att det här är lite utanför au pair området.



Ska ta det från början - jag faller vid mållinjen när det kommer till körkortet, blir så nervös att det går rent ut sagt åt helvete på uppkörningarna. Känner inte alls igen mig själv. Vill ta en paus för det hela kräver pengar och energi. Vilket betyder att au pair livet blir läääängre bort. Så kom jag på ideen att plugga på college en termin FÖRST. och sen vara hemma en termin (så man inte missar syrrans student) och efter det åka som au pair. Alltså, college!



Hittar typ INGA collegebloggar xD Finns det folk som bor på campus där du pluggar? Någon man kanske kan ställa lite allmänna frågor till (eller dig kanske)? Behöver inte vara en svensk. Ingen brodska för jag åker i augusti i sånna fall (visade sig att jag inte hade 100 000 kr i fickan xD)



Ha det så bra

/Emilie

2009-10-16 @ 07:33:49
URL: http://plajnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se