Äntligen rast

Detta inlägg skulle ha publicerats tidigare under dagen men men ibland vill inte tekniken.

Äntligen efter flera dagar utan rast så sitter jag nu här med en två timmars rast. Nej vänta nu, tre timmar blir det ju. Yes!! Känner mig väldigt trött och sliten. Det tar på krafterna att ha barn 24 timmar om dygnet.
Men nu är föräldrarna hemma igen och idag ska vi ha kalas. Kul!

Så hur var det på min första collegekurs? Jo, det var bra. Läraren sa att jag fick vara med i klassen och att jag fick bestämma själv om jag ville göra testerna eller inte. Eftersom jag auditar klassen så behöver jag bara komma dit och få närvaro (om inte läraren säger något annat). Men jag sa att jag ville göra testerna osv. De kommer att ha tre stora exam och sen 12 små tester, ett varje vecka. Ska göra dem, men känns skönt att jag inte har någon press på mig. Men jag vill göra det för skojs skull, för att se hur det går. Vi är en klass på ca 150 elever och vi sitter som i en stor aula och har föreläsning. Det är inte direkt som man är van vid på gymnasiet men ett klassrum med 30 elever. Pratade med två tjejer och det som är bra är att vi ska ha diskussioner osv under lektioner och på så sätt får jag förhoppningsvis kontakt med andra elever.
Klassen som jag har heter "Introduction to Sociology", alltså en form av samhällskunskap. Tycker att det låter intressant. Kände att ska jag vara med i klassen ville jag gå in för det på riktigt så jag gick till bokhandeln på skolan och köpte de två böcker som man behöver. Det gick på 100 dollar, vilket jag tyckte var dyrt och det brände i plånboken. Men det är ju roligare om jag kan hänga med på lektionerna och det lät faktiskt intressant.
Så nu känner jag mig som en ritkig student! Har bara några saker att fixa som parkeringstillstånd och student ID. Blir lite dyrt om jag ska betala parkeringsavgift hela tiden. Det enda jobbiga är att jag nu har varje tisdag och torsdag morgon inplanerad, då jag måste ta mig upp och iväg. Men det kommer nog att bli lättare när barnen börjar skolan också. Och det känns kul och spännande så detta ska nog bli bra!



Den ena boken är 500 sidor med bara text. Den andra boken har mycket text men även lite bilder och känns faktiskt rolig att läsa. En bok jag faktiskt ser fram emot att bläddra igenom och läsa.

Nu ska jag verkligen slappa innan det är dags för kalas!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag läser också en hel del sociologi på min utbildning. Jag tycker att det är hur roligt som helst! Spännande att gå på collage, jag vill med. avis :D

2009-09-03 @ 18:52:03
URL: http://sextondenovember.blogg.se/
Postat av: Louise

Åhhh jag är så glad för din skull. Detta pratade du om jämt i 6 månader. Och nu är du där. STORT STORT GRATTIS GUMMAN!!

2009-09-04 @ 01:13:22
URL: http://www.finest.se/louisesa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se