Filmer och grillning

Idag åkte jag till videoaffären, de ska stänga så de säljer ut alla filmer. En film kostar 7 dollar, eller köp 3 för 18 dollar. Jag ville köpa en speciell film till min minsta tjej i present så jag tänkte att jag kunde slå till och köpa 2 till mig själv. Hittade filmen jag ville ha till min minsta men jag hittade inte direkt några filmer jag ville ha.
Innan jag betalade frågade jag om de hade filmen "Confessions of a shopaholic", har velat ha den så länge. Efter att ha kollat i datan sa hon att de hade en kvar men att den kunde vara var som helst. Jag gick runt och letade, tittade till och med i skräckavdelningen. Då kom hon som jobbade och sa att jag kunde få en ny "Confessions of a shopaholic" film för samma pris. Så snällt och jag blev jätteglad! Tog en annan film "Just my luck" och så hade jag 3 filmer för 18 dollar. Perfekt och jag var så glad och tacksam när jag gick därifrån.

Kom hem och åt lunch och sen frågade min värdmamma om jag ville åka till shoppingcentret. Det ville jag så vi åkte dit och shoppade lite tilll barnen och åt pretzels. Trevligt!

Eftermiddagen gick ganska fort. Det blev promenad i det sköna vädret och sen blev det middag. Det blev årets första grillning, grillad kyckling. Så gott!
Sen tog jag de två äldsta barnen på softball träning. När min värdpappa kom åkte jag hem och hjälpte till och sen slutade jag.

Snart är det sängen. Den här gången ska jag försöka lägga mig i tid.
Imorgon är det fredag. Härligt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se