Året som gått

Wow, jag har varit i USA i ett och ett halvt år. Om man bortser från de två sista veckorna i December så spenderade jag hela 2009 i USA. Häftigt!

Eftersom ja inte hann med en årsresume vid årets slut tänkte jag passa på nu. Bättre sent än aldrig.

2009 var alltså året då jag spenderade nästan all min tid i USA.

Början på det året bjöd på en resa till Orlando, Florida där Disney World och Sea World bland annat besöktes.
Februari bjöd på Super Bowl, snowshoeing, alla hjärtans dag, flygplatsutflykt med Louise och det blev även dags att säga hej då till Louise. En skiduttflykt till Whiteface med Sarah gjordes i mars.
Min familj kom på besök och vi gjorde sightseing i både New York City och Albany.
Våren kom och jag åkte på Silver Bay, firade påsk och gick på Easter Egg hunt, såg Angelina Jolie, firade födelsedagar och njöt av värmen som kom.
I maj åkte hela släkten på semester till South Carolina, en resa som inte bjöd på det perfekta vädret med som däremot bjöd på roliga aktiviteter och trevligt sällskap.
Sommaren kom och det blev många turer till poolen. Jag var ensam med alla barnen i några dagar, träffade Klara i NYC, åkte till Silver Bay ännu en gång, Midsommar firades, jag fyllde 20 år och vi firade 4th of July. Den gamla au pairen kom på besök och NYC besöktes. Jag åkte till San Francisco och såg Golden Gate bron och åkte längs den fantastiska highway 1. En tripp till Washington DC hanns också med. Sedan åkte vi med släkten till Lake George. Det blev en vecka som bjöd på underbart väder, många båtturer och mycket lek. Efter Lake George kom Martina på besök och det blev Horseracing, drive in bio och poolen.
Sen kom hösten och Chicago besöktes, sen blev det Halloween och efter det firade vi Thanksgiving.  
Många turer till NYC blev det för att öva Lucia, något som blev jättebra! I NYC hann jag även med att träffa andra au pairer och bli rejält överraskad av Martina och Joel.
Julen närmade sig med stormsteg och det blev julklappsinköp och packning.
I mitten av December åkte jag hem till Sverige för att fira jul och nyår. Ord kan inte beskriva hur underbart det var. Ett perfekt sätt att avsluta 2009 på, ett år som varit helt helt underbart med många upplevelser och ett minne för livet!!!




  
 
  




 
 
 





 






 


 
 




 




Detta var mitt 2009. Jag känner mig så tacksam över allt jag får vara med om!


Kommentarer
Postat av: Angelica m

Måste säga de att du lade verkligen upp jätte härligt bilder från förra året =) man blir bara mer och mer sugen på att åka iväg. Sen är det jätte kul att läsa att du har börjat träna nu igen och att du verkar må bättre.

Här i Sverige har det börjar töa, så hoppas våren kommer snart.

Kram

2010-02-26 @ 17:01:48
URL: http://amartinsson.blogg,se
Postat av: Ellen

Åh vilket roligt inlägg! Förstår att det måste vara JÄTTE häfitigt och vilken merit att ha med sig i livet. Kommer säkert kännas jätte konstigt att lämna barnen eller hur? Ja det är faktiskt märkligt att jag inte känner igen dig heller, som du säger vet man ju oftast vilka de i samma årskull är. Jag gick Media på Kungsgård. Vart gick du? Hoppas du får en jätte härlig helg. Kram

2010-02-26 @ 17:59:28
URL: http://ellene.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilket år! Och vad kul det måste ha varit att få vara med om allt! Gillar verkligen att läsa din blogg och alla äventyr och resor du är med om :D

Keep up the good work! :D

2010-02-27 @ 00:44:45
Postat av: Therese ♥

Härliga bilder ^^, Allt bra?

2010-03-02 @ 08:35:19
URL: http://tezzilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se