Ett år sedan förlovningen och jag drömmer om ett kungligt bröllop

I dag är det exakt ett år sedan som Kronprinsessan Victoria förlovade sig med Daniel. Jag kommer ihåg att jag tittad på webb tv på Aftonbladet och jag kommer ihåg hur glad jag var. Min värdmamma kommenterade hela dagen hur glad jag var. Och det var jag!
Vad jag skrev just denna dag för ett år sedan kan ni läsa här!

Jag skrev bland annat: Jag ar ocksa valdigt glad over att de inte gifter sig i ar utan forsommaren nasta ar. Da har jag en chans att kunna forverkliga min drom. Jag kommer ihag att jag sa innan jag akte hit: "Jag vill att Victoria ska gifta sig men hon far inte gora det nar jag ar borta. Men bara darfor kommer hon sakert att gora det".
Vi har vantat pa denna forlovning och idag, den 24 Februari 2009, offentliggjordes den.

Ska jag vara ärlig så har jag inte gett upp drömmen om att vara i Stockholm den 19 juni då bröllopet äger rum. Jag hade tänkt be min värdmamma om att få ledigt och så tänkte jag åka till Sverige torsdag till söndag eller måndag. För mig hade det varit värt det. Bara att få vara i Sverige när det händer. Det kommer vara som en folkfest och jag skule så gärna vilja vara där. Jag trodde att det var ledigheten som skulle stoppa mig. Men nej, det är flygbiljetterna. När jag åkte hem över jul betalade jag ca 500 dollar för min biljett. Vill jag åka hem för bröllopet måste jag betala lite mer än 1000 dollar. Det är mycket pengar. Och jag vet inte om jag har råd med det.

Ibland måste man kanske inse att man inte kan förverkliga alla sina drömmar. Men än har jag inte gett upp denna dröm.

Ett år sedan förlovningen. Grattis Victoria och Daniel!



Kommentarer
Postat av: emma

får man åka hem under sin förlängning? måste man inte vara i usa då?=)

2010-02-27 @ 20:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se