Fredagkväll

Min fredagkväll har varit jättemysig. Hur har din varit?
Efter jobbet åkte jag hem till Josefin där jag fick träffa hennes värdfamilj och vi åt middag. Trevligt!
Sen åkte vi och hyrde film men när vi kom tillbaka fungerade inte dvdn. Men vi satt och pratade istället. Så trevligt!

Sen begav jag mig hemåt. Har ni någon gång kört bil utan att se något? Om inte så kan jag berätta att det är fruktansvärt läskigt! Det snöade rakt mot rutan så jag såg ingenting. Jätteläskigt och jag bara satt och hoppades att jag skulle komma hem oskadd. Till min stora lättnad gjorde jag det.

Snart ska jag krypa ner i sängen. Imorgon är jag ensam vid nio. Alla andra i huset är iväg på olika saker. Så jag planerar att göra en dunderfrukost till mig själv och njuta. Längtar redan!

God natt USA! God morgon Sverige!

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej Mathilda!

Det är väldigt roligt och inte minst lärorikt att läsa din blogg, du är så inspirerande(:

Jag funderar - liksom så många andra- att åka som au pair nu efter studenten. Detta gör att jag hade varit väldigt tacksam om du hade haft lust att besvara några av mina frågor angående just det. På vilket sätt skiljer sig uppgifterna man får utföra beroende på barnens åldrar? Har du alltid trivts i din värdfamilj eller hur var det i början, hade du mycket hemlängtan? Vet du om det är vanligt att au pairer åker hem/inte trivs sin familj mm? Varför ska man åka som au pair till USA istället för England, tycker du? Har det blivit några problem pga. kulturskillnader och liknande? Kan det inte bli väldigt påfrestande att bo och arbeta på samma ställe, hur hanterar du det? Har du några tips eller viktiga saker att tänka på innan man åker som au pair?(:

Hoppas att du får det jättebra i USA, även den återstående tiden!

Kramar, Louise.

2010-02-27 @ 12:04:22
Postat av: josefin

Mathilda! det var evrkligen en bra fredag. så mysig. och enkel men ändå speciell. tycker om att avra emd dig! du är en så go tjej!

tack för att du kom! verkligen TACK!

är så glad att din resa hem gick bra! men förstår att det avr obehagligt!

och tack för idag med! var verkligen en bra helg, träffade ju dig 2 ggr med! :)

2010-03-01 @ 04:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se