Guld och Lake Placid

JAAAA!!! Det blev guld! Jag rös! Björn Ferry!!

Dock hade inte kommentatorerna samma inlevelse och lycka och skrik som jag gissar att de hemma i Sverige hade. Men jag gjorde upp för det vill jag lova.

Dagen idag har gått ganska fort. Det blev läkarbesök på förmiddagen för den minsta. Stackarn hade öroninfektion i båda öronen. Sen åkte jag och handlade. Vägen dit och hem var läskig. Det var så mycket nysnö att bromsarna inte ville ta. Blev så rädd när jag bromsade för ett rödljus och ingenting händer. Bilen bara fortsätter rulla framåt och jag ser hur bilen framför kommer närmare och närmare. Ställde mig på bromsen och då stannade bilen, utan att sladda också till min stora lättnad. Läskigt! Körde hur sakta som helst hela vägen, ville inte riskera något.  Kom hem och packade maten vi ska ta med oss imorgon. En sak är i alla fall säker, svälta kommer vi inte att göra. Man kan tro att vi ska vara borta i mer än en vecka. Sen var det fix och packning och sen middag och läggdags för barnen. Jag och min värdmamma tittade på skridskoåkning. Riktigt fint!

Nu ska jag hoppa in i duschen. Sen packa det jag ska ha med mig och sen gå och lägga mig.

Imorgon åker jag alltså till Lake Placid. Det ligger ca 2 timmar härifrån Albany och är ett litet ställe som faktiskt har haft vinter OS två gånger. Inte illa! Ska bli extra kul att åka dit då det är OS just nu. Där vi ska bo ser så mysigt ut. Vi ska göra vinteraktiviteter, jag tror jag ska ta chansen att göra något coolt men läskigt, nämligen prova på bobåkning. Hoppas det blir av, vore så kul att ha provat på, läskigt men kul! Sen ska vi bara mysa, ha kul och äta gott. Ser fram emot det så mycket!! Ska njuta och umgås i trevligt sällskap. Hoppas att det har kommit snö däruppe också så vi får ett riktigt vinterlandskap. Åhh, vad jag ser fram emot det!!!

Nej, om jag skulle packa det sista. Känner hur trötheten kommer över mig.
Så vi hörs nog inte förrän på lördag.
Hoppas ni får en bra vecka!!!


Kommentarer
Postat av: M

Hej! :) kan inte du visa bilder på ditt rum? Är nyfiken på hur ett typiskt aupair rum kan se ut :) Du kan väl jämföra med dina andra vänner.. taack :D

2010-02-17 @ 13:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se