Hopplöst fall!

Jag vill inte säga det men gissa vart jag har spenderat min tid mellan halv tre och sex idag?? Hos doktorn tillsammans med min värdmamma. Jag tror jag blir tokig!
Jag vaknade och hade huvudvärk och mina armar och ben var så tunga och värkte och att bara röra dem tog något enormt på krafterna.

Min värdmamma sa att vi var tvungna att åka till doktorn. Som vanligt så ville jag inte. Min värdmormor kom och tog hand om alla fyra barnen. Både hon och min värdmamma ringde runt för att se vart vi skulle. Hon funderade på att ta mig till akuten så vi kunde få hjälp snabbt. Men så hittade vi ett ställe som vi åkte till. Som förövrigt låg precis brevid den doktorn jag var hos i fredags.

Vi fick komma in och min värdmamma drog den låånga historien för först sjuksköterskan och sen för läkaren. De var som ett stort frågestecken. Precis som vi med andra ord. De bestämde sig för att ta blodprover. Han sa att om ett av proven kom ut positivt så skulle jag bli tvungen att skickas till sjukhuset. Det gjorde mig rädd!

Förutom stick i fingret så har jag aldrig tagit blodprov så jag tyckte det var obehagligt. Vi hade dock en otrolig tur, för vi kom in för att göra proven precis när de skulle stänga. Det var tur! På med sjukhusrocken som jag nu känner mig hemma i. Sen lade jag mig på en säng och åkte in i en tunnel. Sköterskan sa att det skulle kännas varmt, att halsen skulle göra ont och att det kunde kännas som att jag kissade på mig. Det sista tyckte jag inte om att höra då jag redan var riktigt kissnödig.
Jag har lite klaustrofobi så jag tyckte inte om det. Blundade och tänkte: " Få inte panik, få inte panik". Jag var helt ensam i rummet, sköterskan var i ett rum brevid och pratade i en mikrofon till mig.
Försökte tänka att de gör detta i "Grety´s Anatomy" varje dag. Då kändes det lite bättre men jag tyckte inte om det. De scannade mig och tog en massa blodprover.
Skakade efteråt på grund av allting.

Blodproverna visade ingenting. Och det är nog första gången som någon blir besviken när allt är bra. Jag vill inte vara sjuk men det skulle kännas så mycket bättre om jag kunde få veta varför jag inte mår bra. Så jag och min värdmamma var inte glada när vi åkte hem.

Men som sagt så är det ju skönt att veta att det inte är något fel på mitt blod osv.

Som min värdmamma och jag skämtade om efter 4 timmar hos läkaren: att nu blir det att boka tid hos en psykdoktor. Något är det ju som inte stämmer. Haha!

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att jag mår bättre imorgon!

God natt!


Kommentarer
Postat av: malin

vet precis hur det känns, i 5 årstid svimmar jag lite då&då, mitt hjärta hoppa till och stanna i några sekunder och min magsäck släpper in blod i tarmarna, INGEN hitta något fel, har tagit 8 blodprov en gång varannan månad, man önskar det var något fel så man kan få rätt medicin .. men icke! man får fortsätta känna sig jobbig och störig typ :P

2010-02-04 @ 15:52:32
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se