I want to be an au pair

I bilen på väg hem från simskolan satt barnen och pratade om vad de ville bli när de blir stora.
"I´m going to be a dad when I get bigger, beacuse that is what boys do", sa killen. Så söt!

Den äldsta sa att hon antingen ville bli lärare i Sverige eller en vetrinär i Sverige (roligt att hon vill bli det i Sverige). Och efter det ska hon bli mamma, men först sa hon att hon ska komma till Sverige och vara au pair åt mina barn. Det tycker jag låter som en bra idé! Killen sa att han också vill bli min au pair. Han sa att han skulle vara hemma och jobba mycket. Haha, de är så söta! Så nu tänker jag att jag borde skaffa många barn om jag nu ska ha så här många au pairer.

Det är alltid så kul att höra när barn pratar och filosoferar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se