Lake Placid

Här kommer en massa bilder från vår lilla mini semester i Lake Placid.
Onsdagen började med att vi åkte till OS centret där det var bobsledåkning. Var nervös men ville åka. Efter 2 timmars väntan fick vi sätta oss i en bob. I början kändes det som en rolig karusell men sen gick det fortare och fortare. Åkte upp på väggen och huvudet dunkade in i väggarna. Hjälmen skyddade dock men det kändes ändå obehagligt. Vi färdades i 50.4 mph vilket är ungefär 80 km/h. Inte så dåligt! Och ja, det kändes verkligen att det gick fort. Det var läskigt men samtidigt riktigt kul och jag är så glad att jag gjorde det.



 
Lite av banan. Klicka för att se de större.


Här kommer vi!



Efter bobåkningen åkte vi till hotellet. Gick och badade och sen blev det middag på hotellets restaurang. Det blev Tapas. Har aldrig ätit det förut men så gott det var. Kul att äta lite av varje.

 



Efter middagen gick jag ner till biosalongen och åt popcorn och tittade på OS.



Torsdagmorgonen bjöd på en jättegod frukostbuffé. Flingor, yoghurt, bagels, FRUKT, pannkakor, våfflor, korv, bacon, stekt potatis, scrambled eggs, havregyrnsgröt, juice, kaffe osv osv. Så gott och jag kunde inte sluta äta. Varje morgon längtade jag till frukosten.





På torsdagen blev det skridskoåkning. Det var kul och extra kul att de hade bra musik till det. Barnen kämpade och var duktiga. Efteråt drack vi jättegod varm choklad.  Sen blev jag ensam med fem barn och vi åkte pulka. Åhh så kul det var! Nästan det roligaste på hela resan. Jag kände mig som ett barn och alla hade så kul. Det var härligt att se barnen glada och ha kul!





 








Efter lunch och lite slapp så blev det poolen. Jag slappnade av i hotuben utomhus. Så varmt och skönt! Coolt att se snö runtomkring en.









På kvällen blev det chips och en supergod guacamole och Pina colada och till middag serverades spaghetti och köttbullar. Så gott!





Efter middagen gick vi och grillade s'mores. Kul! Efter det blev det glass. Riktig god hemmagjord vaniljglass. Sen spenderades kvällen vid brasan på rummet med trevlig läsning. Lite OS i bakgrunden såklart.




Baren där de hade glass och popcorn



 


 
Vi stannade som sagt en dag extra och fredagen spenderades först genom att åka hundsläde på en frusensjö. En riktig upplevelse! Så glad att jag fick göra det.
För att komma dit åkte vi igenom den lilla byn Lake Placid. Där kan man tydligt se spår av OS som de haft två gånger.
När vi kom tillbaka åkte vi pulka. Jag åkte och åkte och hade hur kul som helst. Jag och min värdmamma åkte även tillsammans. Så kul! Jag var nog den som skrek nej högst när det var dags att gå tillbaka till rummet. 
Efter att ha druckit av den goda chokladen gick vi upp på rummet och slappade lite. Sen blev det lek och sen blev det ett besök i poolen igen.  









På kvällen blev det återigen middag på hotellets mysiga och fina restaurang. Den här gången delade jag en laxrätt med min värdmammas syster och olivpizza med tomat och basilika med min värdmamma. Så gott! En mycket trevlig middag också!



Idag innan vi åkte hem besökte vi poolen en sista gång. Coolt att simma utomhus samtidigt som det snöade.





Det var tråkigt att åka hem. Detta har varit en underbar mini semester. Fin och avslappnande omgiving och hotell. God mat, trevligt sällskap och roliga aktiviteter. Kan inte bli mycket bättre.
Det var så skön stämning på hotellet. Man kunde lätt gå omkring i tofflor och morgonrock. Många gjorde det på väg till poolen, så även jag.





Något fel på hotellet var det verkligen inte. Det var stort och jättefint. Titta bara på bilderna nedan. Det var riktigt fräscht också. Städerskan kom två gånger per dag. På morgonen bäddade dem och dammsög och städade osv. Och på kvällen kom dem och bäddade upp. Haha, det tyckte jag var kul!



Mitt rum














Varje dag lämnade de chocolate chip cookies på nattduksbordet!










Åhh allt var så härligt!!! Så rogivande på sitt sätt plus att det var skönt att vara ute och vara aktiv.

Härlig semester i Lake Placid!!!




Kommentarer
Postat av: Eka!

Fy vad häftigt! (:

2010-02-22 @ 04:24:33
URL: http://justinodiaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se