Melodifestivalen 2010 - Deltävling 2

Så var det dags för andra deltävlingen i Melodifestivalen 2010. Har tjuvlyssnat på låtarna och så här tycker jag efter det:

1. Eric Saade "Manboy" - 
Denna är en bra poplåt men denna går ändå inte hem hos mig. Tror att om han har en bra show så kan låten bli bra. Men den är ändå ingen favorit hos mig.

2. Andra Generationen & Dogge "Hippare hoppare" - Nej nej nej. Fler ord än dessa finner jag inte.

3. Anna Maria Espinosa "Innan alla ljusen brunnit ut" - Den här låten kommer inte att gå vidare. Tyckte varken om låten eller hennes röst.

4. Highlights & Mist  "Come and get me now" - Den här låten påminner om lite dansband. Den är svängig och jag tycker att den är helt okej.

5. Pauline "Sucker for love" - Vad negativ jag känner mig men jag tycker inte om den här låten heller. Hon har dock en speciellt röst. Men nej, den går inte hem hos mig.

6. Andreas Johnson "We can work it out" - Jag tror att Andreas kommer att vara den stora vinnaren ikväll. Jag gillar den här låten. Den är skön och mysig. Riktigt bra!

7. Kalle Moraeus & Orsa spelmän  "Underbart" - Till min förvåning så gillar jag den här låten riktigt mycket. Den är riktigt härlig och bra. Man blir glad när man här den. Och vilka mysiga gubbar det ser ut att vara när man tittar på bilden. Så härliga!

8.Hanna Lindblad "Manipulated" - Den här låten känns som en typsik låt som spelas på radion, en riktig discolåt. Den är bra, men jag ser den inte gå långt i Melodifestivalsammanhang.

Okej, så då ska jag välja ut låtarna då. Hm, är alltid lika svårt men jag tror jag väljer såhär:

Finalen:
Andreas Jonsson
Kalle Moreaus & Orsa Spelmäm

Andra Chansen:
Highlights & Mist
Hanna Lindblad



Vilken är din favorit??

Själv ser jag fram emot nästa deltävling då jag har hopp om Alcazars låt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se