Melodifestivalen 2010 - Deltävling 4

Jag missade ju deltävling 3 men nu är jag här igen med deltävling 4. Har lyssnat på en minut av alla låtar och detta tycker jag.

1. Sibel "Stop" -
En helt okej. Gillar refrängen mer än versen. Denna låt kommer garanterat att spelas mycket på radion.

2. Py Bäckman "Magisk stjärna" - Nej, lite fin men den här låten får mig att somna. God natt!

3. NEO "Human Frontier" - En bra up tempolåt som man lätt kan dansa till. Men ingen låt jag vill ska gå vidare i Melodifestivalen.

4. Lovestoned "Thursdays" - Jag tycker faktiskt om den här låten. Den är skön och jag gillar den!

5. Anna Bergendahl "This is my life" - Väldigt fin låt. Jag tycker om den.

6. Pernilla Wahlgren "Jag vill om du vågar" - Jag hade höga förväntingar på den här låten men tyckte det var synd att hon inte sjöng på engelska. Men efter att ha lyssnat en minut på den så säger jag bara JA JA JA, den är jättebra och jag gillar den så mycket. Har lyssnat på samma minut om och om igen. Detta är en låt man blir glad av. Ska bli spännande och kul att få se hennes framträdande. Deta är en favorit hos mig helt klart!

7. Noll disciplin "Idiot" - Varför döper man en låt till idiot? När låten började spela tänkte jag att dem påminde om The Poets som var med i Melodifestivalen för flera år sedan. Jag tycker om den här låten. Men de får gärna ta bort ordet idiot och svordomarna.

8. Peter Jöback "Hollow" -  Även denna låt hade jag höga förväntningar på, det är ju ändå Peter Jöback. Det är en väldigt bra och fin låt. Jag gillar den! Det är inte mycket som slåt Jöbacks röst.

Tyckte det var ett bra startfält! Jag har inte röstat någon gång under denna Melodifestival eftersom jag sitter på andra sidan av Atlanten. Men idag ska jag be mina föräldrar att rösta på Pernilla Wahlgren åt mig. Jag gillar den verkligen!
Så här skulle jag rösta:

Finalen:
Pernilla Wahlgren
Peter Jöback

Andra Chansen:
Noll disciplin
Lovedstoned
eller
Sibel



Vad tycker ni?? Vem är er favorit??

 

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag tror att Peter Jöback tar hem en av finalplatserna och att antagligen Pernilla eller Sibel tar den andra.

Till andra chansen tror jag, förutom Sibel/Pernilla, att Neo går.

Ha en trevlig lördag!

2010-02-27 @ 18:29:36
Postat av: Elin

noll disciplin klart :d!!!!!!!!

2010-08-17 @ 15:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se