OS

Grattis Kalla! Sveriges första OS medalj!

Jag älskar OS!! Men det är svårt att följa OS här borta tycker jag. Eftersom fokuset inte ligger på svenskarna här borta är det svårt att hitta var och när man ska titta. Men jag hoppas det ska bli en liten förbättring! Hoppas innerligt att de flesta svenskar ska tävla på helgerna då jag för det mesta är ledig. Jag vill inte missa Anja Pärsson och skidskytte. Någon som vet när jag bör hålla utkik?? Att se Anja Pärsson är ganska lätt då amerikanskan Lindsay Vonn tävlar där också och då står det om det i tidningarna osv. Och hockeyn är ganska lätt också.

I torsdags var jag på min 6 årings skola där de hade "OS night". Det var mycket folk och barnen hade kul! Jag blev glad direkt när jag gick in i aulan. De hade ca 7 stora flaggor och en av dem var Sveriges. Så kul!!
Jag kände mig hemma!

De hade olika aktiviteter för barnen. De fick göra medaljer, ha frågesport, göra flaggor och i gymnastiksalen fick de pröva på olika vintergrenar.

Kul!



 

 






Kommentarer
Postat av: Emma

ikväll är det jaktstart för både damer och herrar i skidskytte. Damerna startar 19.30 och herrarna 21.30 (svensk tid) tror jag :)

2010-02-16 @ 15:48:35
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se