Söndag

Idag hade vi en skön slapparmorgon. Vi gick runt i pyamas länge.
När vi väl bytt om åt vi lunch innan vi åkte till shoppingcentret. Där gick vi runt och tittade lite. Jag köpte ljus och hudkräm. Köpte även en födelsedagspresent till min värdmamma så nu är jag klar med henne. Känns jättekönt! Hon fyller år om en vecka så jag är ute i god tid. Skönt! Kortet är klart, och den andra presenten som jag skickade efter kom tidigare än vad jag trodde. Så jag kan inte vara annat än nöjd.
Min lilla tjej fick sin pretzel och det fick även jag. Sen åkte vi och hälsade på hennes mormor. Lekte lite och pratade. Trevligt!

Kom hem och då bakade vi chocolate chip cookies. Jag bakade även svenskt bröd. Samtidigt som jag gjorde mat till tjejen. Även ikväll åt hon jättebra! Sen blev det bad för henne i badkaret.
Sen städade jag iordning, diskade, tvättade, dammsög och tvätta golv osv. Så nu är det rent och fint här hemma!

När jag lagt tjejen tappade jag upp ett bad, tände ljus och kröp ner i det varma badet och läste en skvallertidning. Så skönt, riktigt avkopplande! Ljusen hade lukten rosor och doftade så gott!

Sen åt jag kvällsmat och nu ser jag på Grammygalan. Riktigt bra uppträdanden!

Pratade precis med min värdmamma, de är på väg hem. Det är konstigt hur mycket man kan sakna någon efter en sån här kort tid. Jag har haft en jättebra och mysig helg men det ska bli skönt att ha dem hemma imorgon.

Nu ska jag se lite till på Garmmygalan, skriva dagbok, göra en sista check i huset, titta till tjejen och sen krypa ner i min egna säng. Ser jag verkligen fram emot!

 




Påväg till värdmormorn. Hon sa att mina ögon såg bättre ut, att de såg friska ut. Det tar jag som ett gott tecken på att detta är på väg åt rätt håll.








Ser det inte härligt ut?!

 

Hoppas ni också har haft en trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej! Jag måste fråga dig en sak som jag är lite fundersam över. Jag hoppas på att åka som au pair i slutet av mars. Men det jag undrar över är när du åkte iväg till USA hade du något Visa kort eller MasterCard då? Man bör ju ha med sig lite pengar när man åker, men dom går ju att ta som kontanter. Men det kan ju vara en liten säkerhet att ha ett Visa kort då ens föräldrar kan sätta in pengar till en till tex flygbiljett hem eller om det skulle krisa sig på annat sätt. Så det jag undrar är tycker du jag bör skaffa mig något sådant kort innan jag åker? Jag kommer ju (förhoppningvis) skaffa mig ett amerikanskt bankkort när jag väl är där. Vet du förresten om mina förädrar i Sverige kommer kunna sätta in pengar på det amerikanska bankkortet? :)



Jag skulle bli jätte tacksam för svar. :)



Kram Sofia

2010-02-01 @ 13:30:20
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se