Vi ser det snöar

Snön har fallit under hela dagen. Att åka och hämta killen från skolan var läskigt. Vägarna var dåliga och det var svårt att bromsa. Vid en stoppskylt bromsade jag men bilen fortsatte bara att gå framåt, Slängde mig på bromsen men det hjälpte inte. Bilen stannade efter stoppskylten. Hade bara tur att det inte var någon bil framför mig. Det hände flera gånger och det var så läskigt.
Efter att ha hämtat honom åkte vi en sväng till shoppingcentret och köpte pretzels. Så goda!!
Eftermiddagen och kvällen gick ganska snabbt, men jag var väldigt trött. Min värdmammas möte var inställt så jag slutade två timmar tidigare. Skönt!



Som sagt, det har kommit snö. En hel del och det ser väldigt fint ut. När vi åkte hem sa killen om träden:  "It looks very pretty!". Så söt! Men som ni vet, när det kommer snö så ställs allt in.
Jag har börjat acceptera att barnen troligtvis inte har skola imorgon. Men ordet "snowday" gör och kommer alltid att göra mig irriterad. Varför ställs allt in så fort det kommer lite snö?! Jag hade förstått det om jag hade varit i Los Angeles men nu är jag i en stad som har vinter. Som varje år får snö, det är ingen nyhet.
Hemma i Sverige har jag aldrig haft en snowday, och då har vi ändå fått mycket snö. Jag hade säkert gillat snowdays om jag hade varit student i USA. Men nu är jag inte det och jag tycker inte om snowdays och kommer nog aldrig göra det. Kommer nog aldrig riktigt förstå det heller.
Men som sagt så har jag nog accepterat det mer eller mindre. Kan man kalla detta kulturchock?





Nu ska jag njuta av lugnet. För om det är snowday imorgon kommer det bli allt ännat än lugn.

Har tänkt jobba lite på saker jag ska skriva i bloggen. Men först ska jag gå ner och hämta nåt ätbart.
Är det något speciellt ni vill att jag ska skriva om i bloggen?? Förslag mottas gärna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se