Vinter, vår, vinter, vår

Igårkväll satt jag och tittade på vårkläder. Längtar tills man kan gå runt i klänningar med bara en tunn kofta till det. Åh, så härligt!!

Men så vaknar jag upp och ser att vi fått lite lite snö. Läser sen om all snö ni har i Sverige. Hur mycket som helst och jag kan inte hjälpa att bli avundssjuk. Jag vill ha allt eller inget, en snöig vinter eller vår direkt. Och så skulle det inte göra något om jag fick komma hem till Sverige ett tag och njuta av all snö. Det skulle jag inte ha något emot. Men får ändå känna mig lycklig som fick göra det i 2 veckor.

Nu ska jag fixa lite innan det är dags att börja jobba!!

Hoppas ni får en bra dag!

Kommentarer
Postat av: C

Hej Mathilda!







Jag har varit inne lite till och från och läst din blogg ang. Au Pair livet i USA..







Det är någonting jag tänkt på att jag skulle vilja arbeta med, länge! Men har aldrig riktigt haft kontkterna eller någon att prata med om just det. Typ någon som varit eller är där... Sedan gick jag in på Culture Care's hemsida och såg att ett antal x Au Pairer bloggade, & en utav dem va ju du..







Så jag har lite frågor till dig jag verkligen hoppas och skulle uppskatta ifall du kunde svara på..







- Hur är det att arbeta i ett annat land?



- Måste man kunna flytande engelska?



- Hur är "Värd familjerna?".. Får man välja själv vilken familj man vill vara hos, eller hur fungerar det systemet?



- Hur ofta och hur mycket arbetar man?



- Vad gör man på arbetspassen?



- Hur mycket tjänar man? (på ett ungefär)



- Vad har man för tillgångar?







Sen får du gärna berätta lite mer om alltihopa :)







Super tacksam för svar,







Ha en bra dag..







/ Caroline



(eftersom jag inte såg något "kontaka mig" forum önskar jag att du svarar i mitt kommentarsfält på min blogg alt. i min mail) tack!!!!

2010-02-03 @ 16:51:17
URL: http://femhundrasjuttiofem.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Tusen tack för ditt svar! :) Jag ska försöka fixa ett kort så snabbt som möjligt då. :) Så jag också har ett när jag åker.

2010-02-03 @ 23:12:25
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se