Lunginflammation

Japp, det var den diagnosen jag fick av min doktor idag.

Att vara barnvakt idag gick bra och kyrkan gick bra. På vägen hem frågade min värdmamma om hon skulle skjutsa mig till doktorn. Jag sa nej men hon lyssnade inte utan skjutsade mig dit och släppte av mig och sa att jag skulle ringa för att bli hämad när jag sett en doktor. Så det var bara att göra som hon sa och gå in och be att få träffa en läkare. Och det fick jag. Det tog provet på mig och undersökte mig. Fick ta på mig en sjukhusdräkt. Tyckte jag var lite coolt då jag aldrig haft det förut. Inte för att det var något speciellt men ändå. Fick även göra röntgen och utifrån dem fick jag reda på att jag hade lunginflammation. Fick medicin för det plus hostmedicin. Ska ringa dem och berätta hur jag mår om ett par dagar och sen komma tillbaka på återbesök i mars.
Så lunginflammation, inte så konstigt att jag hostat konstant i två veckor. Tackar min värdmamma att hon tvingade mig till läkaren. När jag berättade vad jag hade sa hon: "Jag visste att det var nåt som inte stämde. Det lät inte bra. Du kom hem med lunginflammation".
Nu har jag i alla fall fått medicin och kommer nog bli bättre väldigt snabbt.

Jag har också haft sus i öronen pga av vax. Jag har spolat men det har inte hjälpt. Men det hjälpte doktorn mig med också. Han tog fram en jättestor spruta och så sprutade han och sköterskan mina öron. För att förskona er från äckliga detaljer. Men det var välbehövligt! Kändes som en propp som försvann. Men efter detta så hör jag jättekonstigt. Vet inte hur jag ska förklara men alla ljud är 10 gånger högre. På ett dåligt sätt. När jag pratar hör jag min röst inne i mitt huvud jättehögt och det är så jobbigt. Alla andra ljud är också mycket mycket högre. När barnen åt lät deras smaskande såå högt, något jag annars inte hör. När jag skjölde av en tallrik lät det som en fors eller ett vattenfall inne i mitt huvud.Små ljud reagerar jag starkt på och tror att de är något annat för att de är så höga. En påse prasslade till och för mig lät det hur högt som helst. Jaa, svårt att förklara men alla ljud hörs så högt inne i mitt huvud. Blir typ tokig. Kanske inte behöver säga att det var jobbigt att ha fyra barn då eller att vara på au pair möte med 25 tjejer som pratade i mun på varandra.
Så obehagligt och jobbigt! Hoppas innerligt att det har försvunnit imorgon.

Imorgon ska min äldsta tjej operera bort halsmandlarna. Hon kommer att vara hemm i en vecka, om vi har tur. Annars längre. Hoppas att när denna månad är slut är vi också klara med alla sjukdomar. Orkar inte mer.

Nej, nu har jag proppat i mig all min medicin och ska krypa ner i sängen. Hostmedicinen skulle göra mig sömnig så några problem att somna kommer jag nog inte att få.

God natt!


Kommentarer
Postat av: malin

att du hör högre kommer typ försvinna om ett par dagar ;D jag spruta alltid ut mina öron efter jag flygit, man hör konstigt och gå lite lustigt också :P

2010-01-12 @ 14:28:00
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se