Martin Luther King Day

Idag är det Martin Luther King Day. I USA är det en nationell helgdag sedan 1986 och firas varje år den tredje måndagen i januari, nära hans födelsedag som var den 15 Januari.
Den här dagen innebär att alla barnen är lediga från skolan. Men jag fick en glad överraskning att min värdpappa också är ledig. Skönt! Det betyder mindre jobb för mig.

Jag behöver nog inte skriva så mycket mer om Martin Luther King, för alla vet nog vem han är.
Men jag tror att man borde ta dagen till ett tillfälle att tänka vad man mer kan ändra när det kommer till att behandla alla lika.


Kommentarer
Postat av: Vanessa

Hej :) Jag funderar på att bli au pair i USA till hösten och jag undrar några saker.. Fungerar ditt svenska körkort i usa? Är det svårt att köra i usa? Är alla lika kristna som man fått för sig? Haha. Och hur ofta är man ledig? :) Kram

2010-01-20 @ 23:07:22
URL: http://vanessanord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se