See you soon

Ja ni, jag trodde att jag var klar med doktorn på LÄNGE. Men nej så fel jag kan ha.

Jag satt och pratade med min värdmamma på lunchen. Hon erbjöd mig en kaka och jag bara nämde i all hast att min tunga gjorde jätteont och kändes svullen. Att det kändes som att jag hade bränt mig och att det blödde när jag borstade tänderna. Min värdmamma tittade och sa att det kunde bero på min medicin och att jag var tvungen att åka till läkaren för att få medicin för det. Jag sa NEJ, de kommer ju tro att jag är en sådan där person som tror att det alltid är något fel på mig.
Men efter lite övertalning, plus att vi läste om det på internet och mina symptom stämde så satte jag mig i bilen och åkte till läkaren för tredje gången på två veckor.

I en och en halv timme satt jag och väntade på att få komma in. Doktorn tittade i min mun och sa "japp, japp". Och sen var det klart. Jag hade fått detta med tungan pga att jag ätit atibiotika så länge. Jaha, en sak leder till en annan. Jag hade den skumma läkaren idag men jag tyckte han var bra. Nu har jag kommit över obehaget och då är han faktiskt skum och rolig. Han var också trevlig och frågade lite om lunginflammationen. Han brydde sig verkligen och tyckte det var mycket konstigt att den varit så långdragen.
När jag skulle gå sa han med ett leende: " I will see you soon".
Haha, jaa han kan nog ha helt rätt. Men om jag får bestämma så kommer det att dröja ett bra tag. Jag tycker att jag har fått sjukdomar så det räcker och blir över.

Åkte till apoteket för att hämta ut min medicin. Och vem sitter inte i kassan om inte samma tjej som de tre förra gångerna. Hon tittar på mig och säger: " Åh nej, är du fortfarande inte frisk än?"
Haha, så kul att de känner igen mig.

Så nu har jag tagit min medicin och hoppas att den hjälper. Att det gör ont när jag äter eller bara är, det kan jag leva med. Men att inte kunna äta godis fast det är helg, det är tortyr. Men sockret gör att hela munnen bara exploderar.

Fick en bra överraskning när jag kom hem. Min värdfamilj är inte hemma. Såå skönt! De erbjöd mig att jag fick följa med till barnens mormor eller stanna hemma och njuta av ett lungt hus. Jag valde det sista alternativet och min värdmamma förstod mig till fullo. Hon ska ringa mig när de är på väg hem så jag kan vara förberedd. Det är omtänksamt!
Så nu ska jag njuta till fullo av ett tomt hus. Jag ska vandra fritt, lyssna på hög musik och sjunga ännu högre, laga pannkakor och bara vara. Njuta helt enkelt! Ibland är det det lilla som känns så stort!

Hoppas ni har en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se