Sorgligt Farväl

Del 4 och sista delen av min berättelse om resan till Sverige.

Så kom de dagar som var de sista hemma i Sverige.
Nyårsdagen blev en slapp dag. Enda gången jag reste mig ur soffan var för att gå till affären och köpa godis. Men under tiden i soffan hann jag se Arn filmerna som var riktigt bra.
De sista dagarna spenderades med min familj. Precis som vi gjort de två veckorna så spelade vi en sista gång Buzz ( jag fick åka hem med en vinst i bagaget) och sjöng Singstar. Det blev också dip, åhh så gott det är med dip. Så dip blev det och bra svenskt kriminaldrama på tv:n. Sista kvällen lade vi även till Champagne. Det blev middag hos mormor och morfar och fika med vännerna. Det blev inslagning av julklappar till värdfamiljen och det inhandlades godis till mig. Närmare bestämt lite mer än ett kilo. Jag njöt av att sova i min säng för sista gången på länge i mitt High school musical lakan som jag fick i julklapp. Det blev också att packa resväskorna.
Jag ville inte att dagarna skulle ta slut. Det var så härligt att vara hemma. Men dagarna blev färre och jag njöt fullt ut.







  



Sen kom den 3:e januari. Dagen då jag skulle åka tillbaka till USA. Det var sorgligt att ta farväl av alla vänner och familj. Jag hade haft 2 underbara veckor hemma!




Kommentarer
Postat av: Feebs

Hey Mathilda! Kommer ihåg att jag läste din blogg innan jag kom till USA & nu ser jag att du har förlängt. Jag funderar på att förlänga. Min familj har erbjudit en resa hem i sommar så jag kan gå på min brors student, så jag kommer hem en stund i alla fall! Hur känns det nu när du är inne på andra året? Va det jobbigt & lämna familjen & vänner igen? Vore tacksam för svar! Tack på förhand!

2010-01-14 @ 05:12:22
URL: http://mylifeinthecity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se