There´s no place like home

 Del 3 av min resa till Sverige.

I mellandagarna blev det att umgås med familj, släkt och vänner. Det blev ett kärt återseende då vi alla samlades hemma hos mig för att äta pizza, kakor och godis. Tror ingen gick hungrig hem. Deras USA kunskaper sattes på prov och vi umgicks, skrattade, uppdtarade varandra om ens liv och spelade spel. Tänk vilka underbara vänner man fått förmånen att ha.
Sen fick jag vara med om lite överraskningar. Martina och Hanna tog mig till ett mysigt våffelställe för goda våfflor med räkor och trevligt sällskap. Sen fick jag en julklapp av mina bästa vänner. Hemlighetsmakeriet var på hög nivå och först trodde jag det var träna vi skulle göra. Men icke, det blev jacuzzibad. Det var bubbel i poolen och bubbel i glasen. Med tända ljus var mysfaktorn hög. Vi bubblade på där i poolen och bara njöt. Till middag blevd et sen våra underbart goda Fajitas. Sen lekte jag tomte och delade ut mina julklappar, många julklappar följde temat I ♥ NY. Tårar fälldes och kramring bildades. Sen blev det prat hela kvällen/natten lång.
I mellandagarna blev det också våfflor igen, denna gång med mamma och pappa och denna gång en mycket god efterrättsvåffla.
Det blev även en farvälfika med Angelica på stan då vi även råkade se Idol vinnaren Erik (trots att jag inte alls följt Idol). Sen fick syster och jag i uppdrag att laga middag. Det blev plankstek och med brända plattor och ett tjutande brandlarm som resultat. Trots detta smakade maten mycket bra!

Jag bara fortsatte att njuta av att vara hemma!



  

  





    
  








 




 









  
  






Jag bara njöt vidare av mina dagar hemma i Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se