Det Kungliga Bröllopet

Hur kan man bäst beskriva Det Kungliga Bröllopet?

Bröllopet mellan Kronprinsessan Victoria och numera Prins Daniel var oerhört vackert och romantiskt.

Jag vet inte vart jag ska börja. Allt var så stämningsfullt och speciellt.

Att se alla kungliga gästerna komma från slottet till kyrkan var speciellt. Att se så många kronor och vackra klänningar. Kunde inte låta bli att fälla ett par tårarna när Kungafamiljen gjorde entré. Drottningen, Prinsessan Madeleine och så brudgummen Daniel och Prins Carl Philip.

När bilen med Victoria kom fick jag gåshud. Hur skulle hon se ut?
Hon var fantastiskt vacker! Är riktigt glad över att hon skippade långärmat. Hennes klänning var perfekt och så vacker.
Victoria var såå otroligt vacker och hon verkligen strålade. Man kunde se hur lycklig hon var.

Bröllopet var så fint! Att Kungen förde fram halva vägen och sen tog Daniel över var jättefint. Att sen bara ha brudnäbbar var riktigt fint också. Allt var så fint och kändes så kungligt och speciellt. När de filmade tänkte jag hela tiden "Åh vilka fina bilder detta kommer att bli", "dessa historiska bilder kommer att visas ofta och kommer att vara så fina".

Jaa, jag finner inte ord för att beskriva allting. Kronprinsessans fem meter långa släp var så vackert bakom henne. Och kronan på huvudet var så vackert också.
När de filmade ryggtavlorna av paret inne i kyrkan var det så speciellt och fint. Kändes så kungligt och högtidligt på något sätt.

Jag fick gåshud och blev helt rörd när de sa ja till varandra. Att sen se att även Daniel fällde några tårar var så fint att se. Åhh, vilket vackert par det är och man kunde inte gå miste om hur kära och lyckliga de är.

Jag blev även rörd och fick gåshus när Björn Skifs och Agnes sjöng Kronprinsessparets alldeles egna kärleksång. Så vackert!

När de sen stod vi dörren för att vänta på kortegen såg de så fina och lyckliga ut och det var även där man fick se den första kyssen. Daniel kom in i kyrkan som Daniel Westling och ut ur kyrkan gick han inte bara som make, utan som Prins Daniel, Hertig av Västergötland och Riddare av Serafimerorden.

Att se de stolta föräldrarna gav även det en härlig känsla. Att se Kungen och Drottningen tillsammans med Prinsessan Madeleine och Prins Carl Philip vinka av paret precis innan kortegen gav en sådan härlig familjekänsla. De hojtade några ord till varandra och vinkade sen av dem. Precis innan kortegen bar iväg såg man hur Madeleine slängde ett härligt leende till sin storasyster.

Kortegen var så fin och mäktig. Jaa, som sagt jag har svårt att finna ord. Det enda ord jag kan komma på är att det såg så speciellt, högtidligt och kungligt ut.
Tyckte det var roligt att se fyra säpovakter springa på sidan av vagnen. Stor eloge till dem.

Att se de sen vinka till svenska folket var så högtidligt och vackert. Jag tyckte om Victorias tal. " Tack svenska folket, Ni har gett mig min prins". Så fint! Jag gillade hur hon kände på ordet "make" när hon talade.

Jag grät så mycket under bröllopet och använde många näsdukar. Det var så himla stort, vackert och romantiskt. Men jag grät också över att jag inte var där. Jag önskar så att jag kunde ha varit där. Varit med i den stora folkfesten och fått se Kronprinsessparet vinka till folket. Jag hade velat det så mycket och blev arg på mig för att jag inte tog den där dyra biljetten och åkte hem.

Men nu känns det lite bättre och jag är glad att jag ändå fick vara med om detta och se det via weeb tv.

Middagen var också väldigt fin. Tyckte Kungens tal var riktigt fint. Han talade så bra och Victoria hade svårt att hålla tårarna tillbaka. Drottningen torkade tårara när talet var slut. Jag tyckte det var så fint hur han började med att nämna att det var Kungaparets bröllopsdag och sådan fin gest det var att ge henne en ros. Jag som hade lyckats undvika tårar i ca 2 timmar fällde tårar igen när Kungen tog bort titlar och pratade till sin älskade dotter som far och inte som kung och sa: "Min högsta önskan är att se dig lycklig". Jag tyckte också om hur han välkomnade Daniel in i familjen.

Jag blev väldigt förvånad över Daniel pappas, Olle Westliings tal. Det var jättebra! Tänk att ställa sig upp och hålla tal inför så många människor och kungligheter. Han lät faktiskt mer avslappnad än Kungen och han sa många bra och fina saker. Såklart fick jag torka tårarna än en gång.

Och sen kom Daniels tal. Det slog allt! Så bra det var! Han var både rolig och personlig och han visade sådan stor kärlek till Victoria. Älskade hur han sa att han ska jobba ordetnligt med att se till att hon ska fortsätta att vara så glad som hon är idag. Sedan avslutade han så vackert med "Victoria, störst av allt är kärleken, Jag älskar dig så." Åh så fint det var! Precis som Victoria fällde jag tårar. Och efter skål och puss kunde man se hur de viskade till varandra och sa "Jag älskar dig". Detta är kärlek.
Han fick stående ovationer efter sitt tal och jag kan inte annat än hålla med. Detta var ett superbra tal!

Sedan fick vi se när den 3 meter höga tårtan skulle skäras och efter det blev det Brudparets första vals. De var så fina och duktiga. Kändes så speciellt när Kungen och Drottningen anslöt sig till dansgolvet tillsammans med Daniels föräldrar. Att sen se alla gästerna börja dansa var så fint!

Vad kommer jag att komma ihåg mest är en omöjlig fråga. Hela alltet skulle jag vilja svara. Har så mycket tankar och känslor att jag inte kan få fram rätt ord.
Detta var det finaste och mest romantiska bröllop jag någonsin sett. Kärleken man såg mellan Victoria och Daniel kändes så stor och äkta att man blev helt berörd. De båda lyste av kärlek.
Victoria var så otroligt vacker!

Man kan ju inte vara svensk utan att nämna vädret. Sådan tur de hade. Inget regn!

Jag grät som sagt mycket under dessa 12 timmar som jag tittade på bröllopet. Mest var det pga att det var så romantiskt. Men i början var det på grund av att jag så gärna ville vara där. Nu i efterhand kan jag ångra att jag inte åkte hem men samtidigt tror jag att denna fantastiska känsla som jag har nu har att göra med att jag fick se allt på bästa sätt framför datorn. Det var som att sitta på första parkett till allting och det gjorde allt så extra speciellt. Jag är så tacksam att brudparet tillät kameror så mycket som de gjorde.

Den 19 Juni 2010 är ett stort och historiskt datum. Jag var inte där men jag kommer föralltid att minnas den.
Det var en helt underbar och magisk dag! Kronprinsessan fick äntligen sin Daniel och Sverige fick en ny prins.

Stort grattis till Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel.

Det helt nygifta brudparet. Foto: Scanpix

Avslutar som Prins Daniel gjorde:

"Störst av allt är Kärleken"



Tittade ni på Bröllopet? Vad tyckte ni? Grät ni?
Vad kommer ni att komma ihåg bäst?



Kommentarer
Postat av: Jennie

man behöver ju inte titta på det, du beskriver det ju så bra ändå:D tack för häromdagen matilda, de kändes så skönt att prata med dej och det gjorde det lättare för mig:)

2010-06-20 @ 06:54:05
URL: http://itsgoodtodream.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej!



Jag var i Stockholm under bröllopet - och var bland de första som såg dem under kortegen - de var helt underbara!! Fällde tårar då, och har fällt desto mer nu i efterhand när jag sett bröllopet och alla tal!



Heeeeelt enkelt underbart!!

2010-06-20 @ 15:28:38
Postat av: Anonym

Hej skulle du vilja va världens sötaste och rösta på mitt bidrag.

Skulle bli jätteglad



http://www.ellos.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=49792&id=201&action=confirm

2010-06-20 @ 17:15:13
Postat av: Elin

Jag var i Stockholm under bröllopet och det var en otrolig härlig sak att få vara med om!!

Victoria och Daniel var otroligt vackra tillsammans!

2010-06-20 @ 20:03:52
URL: http://eliinlofgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bröllopet var verkligen fint tycker jag.

2010-06-21 @ 10:41:34
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se