Roadtrip Juni 2010: Cape Cod, utflykt till fyren

Efter lunchen begav vi oss för att leta efter en fyr. En fyr såg vi, vi såg också stengången över vattnet som skulle leda oss dit. Det var riktigt mysigt att gå där. Dock läskigt ett antal gånger, man fick hoppa och klättra lite för stenarna var ibland ojämna. Men efter 50 minuter var vi på andra sidan. Alla var med och vi var oskadda. Oma tappade sin sko i ett hål men fick som tur var upp den. Vi bestämde oss för att gå till fyren. Det fanns ingen riktig gång men vi traskade på i gräset. Kom fram och gick till stranden där vi njöt och tog kort och hade det så kul! Helt ensamna var vi.










Oma och jag








Fina Oma




Älskar denna bild!






I believe I can fly....




Underbara vänner!









Sen var det dags att gå tillbaka. Gick lite fortare denna gången men det kändes i benen när vi kom fram. Detta var helgens motion.
På kvällen gick vi ut och åt. Eftersom vi var i Cape Cod kände jag att jag ville äta något skaldjur. Så jag och Oma delade på en hummerbaguette. Jättegott! (Råkade säga det till min värdmamma när min pojke som älskar hummer och krabbor var med. Inte bra!).
Som efterrätt gick vi till ett konditori. Efter att ha velat fram och tillbaka mellan bakelser och italiensk glass så blev det glass. Man fick provsmaka och det gjorde jag. Vet inet hur många skedar jag samlade på mig under provsmakningen. Alla bara skrattade åt mig. Men jag bestämde mig tillslut. Så gott!













Ett mycket bra avslut på en härlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se