Full fart denna lördag

Jag lever! Är dock jättetrött!

Dagen har gått undan. Aktivitet efter aktivitet har det varit. Det bärjade på morgonen med basketmed 6 åringen. Vad jag inte visste var att föräldrarna skulle vara med och spela. Men det var bara upp och spela. Föräldrarna mot barnen. Kul!
Efteråt tog jag alla barnen och simmade. Kallt i vattnet men barnen hade kul.
Vi kom hem och hade lunch och sen åkte vi till "Chuck E Cheeses". Ett ställe där man kan äta och spela spel osv. Det var jättemycket folk så det var rörigt men barnen hade kul. Kom hem och slappade en kort stund. Sen åkte vi ut till barnens mormor och morfar. Hade med mig kinamat som vi gav barnen där. Hem kom jag bara med ett barn. Egentligen skulle bara två barn sova över men då blev det orättvist för den tredje så hon tog alla tre. Nu i efterhand är jag så tacksam. Den minsta fick titta på tv och äta popcorn när vi kom hem så hon var nöjd. När hon var i säng städade jag undan och sen satte jag mig helt slut vid tv:n för att äta.

Längtar efter att krypa ner i min säng och sova. Dagen har tagit på krafterna. Det har varit en bra dag trots att barnen har varit trötta. Det finns trötta barn och så finns det TRÖTTA barn. Mina barn var det sistnämnda idag. Så det har tagit på mina krafter och på mitt humör. Men dagen har ändå varit bra och min kärlek för barnen växte ännu mer idag.

Ser fram emot en ganska skön morgon eftersom jag bara har den minsta. Sen kommer jag ha energi för att hämta de andra tre och ta hand om dem innan föräldrarna kommer hem igen.

Nej, nu ska jag fixa så jag snart kan sova.

God natt!

Ps. Vågade precis gå in på aftonbladet.se och såg till min glädje att Pernilla Wahlgren gick vidare till Globen. Jaa!!!

Kommentarer
Postat av: jenny

hej matilda!



Du ser ut att ha det jättekul i usa. Är så sugen på att åka som au pair. Vill va aupair men ändå passa på att plugga, engelska o sen lite praktiska kurser som dans, bartenderkurs etc. Vet du hur de ligger till med sånt? Värdfamiljerna betalar ju 500dollar men hur många kurser räcker de till? Betalar vissavärdfamiljer mer kurser om man vill plugga mer? Hoppas du svarar..



take care!

/jenny

2010-03-07 @ 13:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se