Nu är jag här!

Planen var att inte ta med datorn. Kändes så osocialt att göra det, som att jag redan innan bestämde mig för att jag inte skulle kunna umgås med någon här.
Men så pratade jag med min värdmamma och kom fram till att det skadar inte att ta med datorn. Om jag inte hittar någon kan jag göra min hemläxa här och vara klar med det när jag kommer hem och slippa tänka på det när mina föräldrar kommer osv. Perfekt tänkte jag och datorn åkte med.

Nu sitter jag här och är så glad över att datorn är med. Jag har två timmar att fördriva inna välkomstmötet och vad skulle jag ha gjort då? Köpte i och för sig med mig två riktigt bra skvallertidingar men datorn känns riktigt bra just nu. Har precis avnjutit en god lasagne och skrivit upp mig för vilka klasser jag vill ha.
Ser faktiskt fram emot dem. Valde Amerikanska högtider och unika familje spel på morgonen. Sen brukar eftermiddagen ha två lektioner men nu ska det istället vara en enda lång. Nej tänkte jag men så såg jag en kurs som erbjöds, nämligen SCRAPBOOKING. Så lycklig är jag. Hoppas den är riktigt inspirerande så jag kommer hem med en massa idéer coh tips. För inspiration behöver jag. Så detta känns hur bra som helst.
Något annat bra är att då vi inte är så många denna helg så får alla sova i det fina huset vilket betyder fint rum och nära till klasser och matsal. Jaa, det finns inte mycket att klaga på än så länge.  

Kommer nog bli en bra helg i alla fall. Ser redan fram emot frukosten. Den brukar alltid innehålla så mycket gott, och en massa gott. Mm, det vattnas redan i munnen på mig.

Hoppas ni får en bra helg!
Ska ni se Melodifestivalen? Jag ska se det i repris när jag kommer hem. Så INGA kommentarer om vem som vann tack.
Jag har lyssnat på låtarna. Jag tycker att Pernilla Wahlgrens låt är bäst. Anna Bergendahls "This is my life" är jättefin men jag vill att en fartig låt ska vinna finalen. Och då passar Pernilla Wahlgrens.
Vem hejar ni på??

Trevlig helg!

Ps. Silver Bay är en helg för au pairer att få ihop 3 av sina 6 credits. Man är här en helg och har lektioner plus att man måste skriva två uppsatser i läxa. Silver Bay är en gång varje månad ungefär från Mars till oktober tror jag.


Kommentarer
Postat av: Fia

Eric Saade - Manboy är den enda riktiga vinnaren tycker jag!

Timoteij tycker jag ska komma 2:a.

2010-03-13 @ 14:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se