Across America - Lake Powell till Grand Canyon

Påvägen till Lake Powell stannade vi vid något som hette "Horseshoe Bend". Vår guide sa att vi var tvungna att se det. När vi promenerade undrade vi vad det var vi skulle se. Men när vi kom fram förstod vi....






Så vackert!



Vi åkte även förbi en stor sluss. Aldrig sett något så stort förut.





Sen åkte vi till Lake Powell. Hade några timmar ledigt så vi tänkte bada och ligga på stranden. Vi hade haft solsken under nästan hela resan men såklart eftersom vi planerade att ligga på stranden så kom de mörka molnen. Och sen kom åskan och regnet. Så det blev ett snabbt dopp i vattnet.



Vi åkte vidare till ranchen där solen sken. Det var coolt att bo på en ranch. Vi hängde där och på kvällen var det dags att rida. Har inte ridit på ca 12 år så jag var jättenervös men det gick bra. Riktigt kul var det! Solnedgång fick vi också.


Vår stuga där vi alla bodde.






















På kvällen hade vi stek till middag. Så gott!

Dagen efter åkte vill Grand Canyon. Vi hade valt att göra helikopterturen. Det ångrar jag inte. Att se Grand Canyon för första gången från helikoptern var så coolt. Kan inte beskriva känslan! Sen hade jag aldrig åkt helikopter förut så det var också en häftig upplevelse.












Jag satt brevid piloten och fick helt plötsligt vara co-pilot och fick prova att styra lite. Så kul!



Efter helikopterturen gick vi till fots för att titta på Grand Canyon. Vi hikade också ner en liten bit. Det gick bra att gå neråt, men att gå upp var väldigt jobbigt!




Vilken utsikt!












Sen satte vi oss för att vänta på solnedgången. Så fint!






Jag klättrade ner lite, så läskigt! Benen skakade.








Sen blev det pizza till middag till oss som var vrålhungriga. Så gott!




Kommentarer
Postat av: Petra

Oj vad fint! Jag drömmer också om att resa genom USA, en dag blir det nog av! :)

2010-10-17 @ 09:57:52
URL: http://peekstyle.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se