Across America - New York till Memphis

Resan började i New York där 9 förväntansfulla personer träffade sin guide för första gången. Man spenderar ingen tid i New York så vill man göra det får man komma några dagar tidigare och göra det på egen hand.
Vi packade in väskorna i släpet bakom minibussen. Alla utom jag och min syster hade ryggsäckar, vi hade resväskor. Det är lättare att packa i resväskor men lättare att bära och flytta ryggsäckar.

Första stoppet på resan blev ca 2 timmar från New York, nämligen Philadelphia.
Där spenderade vi ett par timmar och gick runt och tittade på Independence Hall och Liberty Bell. Vi åt också en Philly Cheese steak. Något vår guide tipsade om att vi skulle äta. Det är som en baguette med kött och ost. Helt okej, men ingen storfavorit.

Independence Hall

Liberty Hall

Efter Philadelphia åkte vi till Washington DC. Det första vi gjorde var att besöka Arlington National Cemetary. En begravningsplats för soldater osv. Även John F. Kennedy ligger begravd där.

På kvällen åt vi vår första gemensamma middag. Sen promenerade vi och tittade på Washington Monument och Lincoln Memorial. Mycket trevlig och varm kväll. I Washington DC sov vi på ett hostel.

Jag och min syster Josefin

Dagen efter hade vi fri, då vi fick göra vad vi ville. Jag och min syster tittade på Vita huset, Washington Monument, The Capitol

The Capitol

Efter Washington DC åkte vi till Appalacherna. Det såg mer ut som kullar än berg men nu har man sett det. Den natten sov vi i mysiga stugor på en camping. Den kvällen lagade vi också mat på gasolkök. Riktigt mysigt!

Nästa stad blev Nashville - country musikens huvudstad. Vi borde på ett häftigt hostel. Man fick åka till country museumet om man ville men det gjorde inte jag. På kvällen åt vi alla middag tillsammans på ett ställe med live musik. Man fick också tillfälle att lära sig linedance. Riktigt kul!

Efter Nashville åkte vi till Memphis och där besökte vi Graceland, Elvis hem. Vi tog en tur runt hans hem vilket var riktigt häftigt och intressant. Allt var så bra bevarat. Även hans grav fanns där. Man fick även besöka hans privata flygplan.

Graceland

Hans vardagsrum

Vi åkte sedan till Sun Studio där bland annat Elvis och Johnny Cash spelat in låtar. Vi fick en riktigt bra guidad tur där.

Samma mikrofon som Elvis sjungit i.

På kvällen åt vi middag tillsammans. Memphis är känt för sin blues och på restaurangen spelades det live blues. Jag åt även catfish, något som är populärt där. Riktigt gott! Efter middagen promenerade vi runt på gatan i Memphis .