Lite mer Washington DC tips

Min au pair vän Julia (som jag var i Chicago med) har bott nära Washington DC så hon hade lite fler tips.
Så här kommer dem:

Jag håller med dig om att en bra tid att åka är våren eller hösten, men värt att tänka på är att våren börjar tidigt (i maj är det redan runt 25-30°C) och det är varmt fram till oktober, jag gick utan jacka på Halloween när jag bodde där.

Georgetown skulle jag säga är ett måste att besöka också, det är en gammal stadsdel lite nordväst om National mall. Där finns en hel del shopping, många bra restauranger och House of Sweden (Svenska ambassaden) ligger även där vid vattnet.

Vill man shoppa kan jag rekommendera att ta sig till Tysons Corner som ligger i Virginia ca 30 min med bil från DC. Det är USAs 11 största shopping mall och där finns allt du kan tänka dig. För de som vill shoppa mer exklusivt finns även Tysons Galleria som ligger bredvid. Både Tysons Corner och Tysons Galleria har flera bra restauranger. När du tröttnat på shoppingen och ätit en god middag finns där även en stor biograf.

Både Virginia och Maryland, som är staterna runt DC har mycket att erbjuda. I Virginia finns förutom Tysons Corner flera gamla slagfält där man kan lära sig en hel del om historien bakom inbördeskriget. Maryland har sin huvudstad Annapolis som ligger ute vid vattnet och är en mycket mysig gammal stad. Där finns Naval Academy som är en militär högskola.


Tack Julia!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej, Mathilda.

Vi har pratat innan, men ville fråga dig angående packningen, vad ska man tänka på?



Kram snart åker jag själv till London som au pair :)



// Angelica

2011-07-28 @ 22:28:46
URL: http://amartinsson.blogg.se/
Postat av: Julia

Kul att jag kunde hjälpa till lite :)

2011-08-02 @ 20:14:49
URL: http://hornebrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se