Halloween OCH Thanksgiving

Så vad gjorde jag under mina tre veckor?!
Ja, största delen tillbringade jag hemma. Lekte med barnen, hjälpte till med det som behövdes, umgicks med min värdmamma på dagarna och med barnen på eftermiddagarna. Gick promenader med deras nya hund. Förutom snö två dagar så hade vi underbart höstväder så mycket tid spenderades utomhus. Jag följde med barnen på deras fritidsaktiviteter, lagade mat, spelade spel osv. Det var precis som att komma in i au pair livet igen.

Halloween firade jag med allt som det innebär. Klä ut sig, karva pumpor, trick or treating osv. Så rolig högtid och jag är så glad att jag fick möjlighet att fira den i USA igen med min värdfamilj.


Denna skylt mötte mig hemma. Barnen var såklart lite besvikna att de inte fick komma med den till flygplatsen.












Efterlängtat!







Underbara höst!




Pretzel och lemonade

Jag fick fira Thanksgiving, trots att det inte var dags än. Familjen plus värdmormorn och morfarn och min värdmammas syster med familj kom och firade Thanksgiving med mig. Det är en av mina favorithögtider som firas i USA och det var så snällt att de ville göra detta för mig. Det kändes precis som en riktig Thanksgiving, vi hade all den goda maten. Så gott och trevligt!


Kalkonen har precis kommit ur ugnen.




Äpplepaj som jag bakat och sen pumpapaj som min värdmammas syster bakat.

Jag hann även med några dagsutflykter till andra städer. Men de får varsitt eget inlägg.



Kommentarer
Postat av: Evis

Kan du inte åka dit och plugga eller nåt om du längtar tillbaka?

2011-11-28 @ 13:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se