En dag i New York City


Såklart var ett besök till NYC självklart.





Kom dit vid tio och då gick jag förbi Times Square. Måste alltid göra det. Det stod några och spelade musik där och den första låten jag hör är "Empire state of mind". Känslan som jag fick då var helt obeskrivlig!


















Gick sen och hade lunch i Bryan Park med min syssling Julia. Efter det letade jag reda på Gossip girl inspelningen. Tyvärr hade de precis spelat in utomhusscenerna och gått in. Så himla typiskt! Men jag hängde där i ett par timmar och sen skulle de ha lunchpaus. Såg Dan och Serena åka iväg i en bil och såg sen Blaire när hon hoppade in i en bil. Coolt, värt all väntan!
Lägger inte upp några bilder på vart de spelade in så jag inte ger några spoilers.










Men jag ville se mer av NYC så jag lämnade och begav mig ner till Ground Zero. Ville se minnesplatsen. Man behövde ha biljett för att komma in. De var dock gratis men man fick till en speciell tid. Klockan var fyra och jag fick till klockan sju. Åkte upp till Times Square igen och åt en snabb middag. Sen gick jag in i några affärer och shoppade innan det var dags att åka ner igen.





















Efter säkerhetskontroller kom man in. Jag har svårt att sätta ord på hur det var. Det var maffigt, speciellt och sorgligt. Det var mörkt nu vilket gjorde allt lite mer speciellt. Brandmän och militärer stod och hade någon slags minnestund. Det är svårt att förstå att folk är här för att hedra någon de kände. Det är ingen turistattraktion där folk som jag bara går in för att ta bilder. Någon går där för att hedra sin pappa, sin son, sin man. Att se människor göra det var speciellt.



















Efter det åkte jag ut till Brooklyn och gick så att jag kunde se Brooklyn Bridge och NYC upplyst. Mäktigt och så snyggt!
Sen fick jag skynda mig för att inte missa tåget, det var nära men jag hann.







Satte mig på tåget med trötta fötter efter en helt underbar dag. Bara en sån dag som man kan ha i just den staden, New York City.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se