Den lååånga flygresan

Jaa, nu är det en vecka sen jag kom hem så tänkte att det kanske var dags för lite bilder och berättelser.

Kan ju börja med den långa flygresan. Jag skulle byta flyg tre gånger. Inte vad man vill kanske men så var det. Men alla flyg krånglade och allt som kunde gå fel gick fel.
Första flygresan var till Köpenhamn och den skulle bara ta en timme. Den tog lite mer än fem timmar. Då stod vi still i luften en timme, stod still på landbanan på en annan flygplats i Danmark i tre timmar innan dimman släppte i Köpenhamn och vi kunde landa. Hela resan var jag stressad över att jag skulle missa mitt andra flyg. Så när vi kom av sprang jag för att hitta gaten, bara för att se att den var försenad en timme. Gick och åt lite och sen såg jag att planet var försenat på obestämd tid men nästa info skulle komma om någon timme. Gick till kundtjänst men där var jag inte ensam. Fick nummer 784 och det nummer som betjänades var nr 343. Kom tillbaka en timme senare och då hade det bara gått 20 nummer. Så någon hjälp räknade jag inte med att få. Efter ca tre timmar kunde jag gå till gaten och checka in. Där undrar de vart jag har min resväska. Men den sa de på min första flygresa att den skulle komma hela vägen till min slutdestination. Men det skulle den inte, så hon ringde en massa samtal och försökte få med väskan på detta flyg.
Åh, inget kul!
Vi fick gå på planet och ungefär 4 timmar försent lyfte vi.
När vi hade flygit i bara ett par timmar säger piloten att besättningen har jobbat förlänge och inte kan jobba hela flygningen. Trodde det var ett skämt och visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Men nej då, vi landade någonstans i Kanada och fick vänta någon timme på den nya besättningen.
Kom fram till Toronto 6 timmar försent. Hade missat mitt sista flyg för länge sen, precis som nästan hela resten av flyget.
Gick av och där skulle man ställa sig i kö för att få en folder med info om hotellrum över natten och ny flygresa. Jag tänkte att det eftersom det var sent på kvällen kunde det vara skönt att få sova på hotell, duscha på morgonen, sminka sig och göra iordning sig och sen känna sig fräsh när man kom till familjen.
När det blev min tur i kön, tror du att de hade en folder till mig? Nej då. Så jag fick gå till kundtjänst. Men först skulle jag gå igenom tullen och sen hämta ut min väska som inte kom. Gick för att fråga och då kunde de se att den var kvar i Köpenhamn. INTE roligt! Men det tyckte dem, jag hade missat mitt flyg och hade ingen väska. De sa också att det snöade i Albany vilket jag inte ville osv.
Fick skriva på en massa papper och sen gick jag till en kundtjänst som var stängd. Fanns bara en städerska som gick runt och sopade. Hittade till slut en kundtjänst och ställde mig i kö. Då brast det och jag började gråta.
Måste ha sett hemsk ut när jag äntligen fick hjälp. Hon var jättesnäll, förklarade allt, fixade nytt flyg, hotellrum över natten. Men när hon hörde att min väska var borta så tyckte hon verkligen synd om mig. Hon gav mig ett litet kit med tandborste, tandkräm, borste osv. Så snällt!
Åkte buss till hotellet och kom fram vid elva. Hemkst lång och jobbig dag!
Hade jag haft min resväska hade jag kunnat njuta av att bo på hotell. Men inte nu. Jag hade ingen täckning och sen dog batteriet så jag kunde inte höra av mig till någon. Hann höra av mig till min värdmamma innan batteriet dog. Gick och lade mig bara för att fem timmar senare gå och och åka till flygplatsen.

Behöver jag säga att jag då var trött på att flyga?
På flygplatsen ropade de upp mitt namn, de ville kolla så att jag var med på detta flyg. Snällt! Allt såg bra ut men såklart skulle något krångla här med. Flyget blev ca en halvtimme försenat. Såklart!

Det var så skönt att landa och veta att nu var jag där skulle vara.
Lång historia om min långa flygresa.
Vad är det man brukar säga? Bättre sent än aldrig!






På flygplatsen


Påväg att mellanlanda för att byta besättning


Mitt stora och fina hotellrum




Mitt lilla överlevnadskit




Det lilla flyget till Albany. Coolt att man kan se rakt fram, precis som piloterna.


Kommentarer
Postat av: julia och hazal- Skoliosbloggen

Gud vilken otur!

2011-11-24 @ 17:51:05
URL: http://julhaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se