Ett år i Sverige

Idag är det exakt ett år sedan jag kom hem till Sverige. Då jag kom hem efter två år i USA.
Jag saknar min värdfamilj och mitt liv i USA jättemycket och jag tänker på det varje dag. Men jag gör det på ett hälsosamt sätt nu. Jag har det jättebra här hemma i Sverige. Livet går vidare och det måste det.
Jag kommer alltid att ha fantastiska minnen från mina år som au pair i USA.
Men saknar, det gör jag. Och det tycker jag att jag får.

Ett helt år har gått. Konstig känsla. Känns som tiden har sprungit iväg samtidigt som det känns som jag varit hemma längre.

Skypade med min värdmamma och den minsta tjejen idag. Ser så mycket fram emot att komma och hälsa på igen. Ungefär en månad kvar. Åhh, så kul det ska bli!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag beundrar dig så starkt !! Jag har velat bli Aupair men jag ändra mig, däremot vill jag bo i usa och den drömmen har jag haft sen jag va liten !! Känns hemskt att behöva krossa den drömmen .. Jag har aldrig åkt utomlands men om det är någonstans jag verkligen vill åka så är det Usa !!jag har så mycket frågor att jag skulle kunna täcka upp hela din blogg men däremot är jag jätte tacksam om du svarar mig på min mail !! Woow, det du gjorde är helt fantastiskt !!



Mvh/ Linda

2011-09-20 @ 14:23:07
URL: http://exoticdreams.blogg.se/
Postat av: Ida

Har det gått så fort??? Herregud! ;) Vad gör du nuförtiden då? :)

2011-09-20 @ 16:14:38
URL: http://lofgrenbloggar.blogg.se/
Postat av: Veronika-au pair i New York

Hej! Jag tänkte höra om det var jobbigt att komma hem till Sverige och bo hemma efter 2 år i USA? Nu vet jag inte om du bor med dina föräldrar, gör du det? För mej är det iofs ungefär ett halvår kvar tills jag kommer hem till Sverige "för gott", men jag funderar lite på hur det kommer bli att gå tillbaka till att bo hemma, vilket jag kommer behöva göra ett tag när jag kommer hem.. Tack :)

2011-09-23 @ 00:30:04
URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se