Ett sista inlägg...

Den 24 juli 2008 skrev jag det första inlägget här på bloggen. Då var jag nervös men så otroligt förväntansfull inför vad mitt år som au pair i USA skulle erbjuda. Jag hade drömt om det ända sedan jag var 12 år och nu skulle min dröm bli sann.

Den 25 augusti bar det av till andra sidan Atlanten. Det blev inte ett, utan två helt oförglömliga år. Ord kan inte beskriva dessa år. Jag fick uppleva hur mycket som helst, alltifrån att köra automatbil och göra barnens lunchlådor till att fira riktiga Amerikanska högtider som Halloween, Thanksgiving och 4th of July. Jag har sett en massa sport som bland annat basket i Madison Square Garden och se New York Yankees spela baseball. Jag reste och såg mycket av det som USA har att erbjuda. Har räknat ut att jag besökt 22 st av USAs delstater.
Jag skulle kunna hålla på och skriva i evigheter om alla underbara saker jag fick vara med om.

Jag fick också en helt underbar värdfamilj som jag nu räknar som min andra familj. Jag fick se mina fyra älskade barn växa upp och jag fick vara med när den minsta lärde sig gå och prata, när barnen hade sin första skoldag, när de tappade sin första tand och när de lärde sig cykla utan stödhjul. Underbara minnen! Jag har jättebra kontakt med dem fortfarande och har varit och hälsat på tre gånger sedan jag åkte hem. Att komma tillbaka till USA känns nu som att komma hem. Nästa steg blir att få dem att komma till Sverige. Vore så kul att få visa upp mitt hemland för dem. Jag fick inte bara en extra familj utan även en extra släkt som jag fortfarande har en fin kontakt med.
Under mina två år fick jag även vänner för livet från världens alla hörn. Har varit och besökt några i både Australien och Thailand.
Mina två år som Au Pair är oförglömliga.

Idag den 26 augusti, nästan exakt fyra år efter att jag begav mig över atlanten mot mitt stora äventyr, skriver jag mitt sista inlägg här på bloggen. Jag har dragit ut på det men jag finner inte tiden att sitta ner och skriva. Imorgon flyttar jag iväg för att börja plugga på universitet och då börjar ett nytt spännande kapitel i mitt liv.

Att säga hej då till bloggen gör ont. Den var en stor del under min tid som au pair. Och jag vill tacka alla er som har följt mig här via bloggen. Utan er hade det inte varit roligt att blogga. Jag älskade att blogga och det är så roligt att bläddra tillbaka och läsa. Ett riktigt härligt minne!
En del vänner som jag fortfarande har kontakt med mötte jag här via bloggen.
Bloggen var en stor del av mitt au pair liv och jag vill från hjärtat säga TACK till er mina kära bloggläsare. Tack för att ni varit så trogna och följt mig.

Jag kommer inte ta bort bloggen då jag själv älskar att bläddra tillbaka och läsa om allt. Men jag hoppas också att folk fortfarande kommer hamna här och finna den hjälpsam för er som är blivande au pairer. Jag hoppas att den fortfarande kan vara en inspiration till er.

Hamnar ni här för att ni funderar på att åka som au pair har jag ett tips till er:
Ta chansen att åka! Det är en fantastisk upplevelse!
Jag skulle inte vara den jag är idag utan mina au pair år. Man lär sig mer om sig själv, att stå på egna ben, ta ansvar, vara självständig och man får mer självförtroende.
Jag är så otroligt tacksam över mina år som au pair. Att åka som au pair är det bästa jag har gjort!
Nu blickar jag framåt mot nya utmaningar. Men minnena och min värdfamilj kommer jag alltid att bära med mig.

Tack igen kära bloggläsare! Ni är bäst, utan er ingen blogg. Lycka till med allt. Kanske ses vi och hörs en annan gång!

Som sagt, jag hoppas ni fortfarande kommer att finna min blogg som en inspiration och hjälp. Har ni frågor som min blogg inte kan ge svar på tveka inte att höra av er till mig.
Då jag förmodligen inte kommer att kika in här regelbundet så ger jag er min mejladress: [email protected]

Många kramar
Mathilda




Kommentarer
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Tack för att du delat med dig av din tid som au pair! Tror att jag läst din blogg sedan du åkte iväg nästan! <3

2012-08-29 @ 21:45:07
URL: http://julhaz.blogg.se
Postat av: Veronika-au pair i New York

Tack själv! Vad är det du ska plugga nu? :)

2012-09-05 @ 09:16:09
URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se
Postat av: Emelie

Hej mathilda! Vad kul att läsa att du haft det så roligt under din tid som Au Pair! Jag ska precis påbörja mitt år, läs gärna min blogg: http://blogbyemelie.wordpress.com

2013-08-02 @ 17:02:59
URL: http://blogbyemelie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se