Allmänna frågor och svar

Jag känner att jag har varit lite dålig på att svara på kommentarer så här har jag samlat de jag hittade. Har jag missat någon fråga eller har ni fler frågor på lager så tveka inte att höra av er. 

Postat av: Anonym
Vaddå, ska du inte åka tillbaka till USA? eller ska du bara hem och fira jul?


Svar:
Jag åker hem till Sverige över jul och nyår och sen kommer jag tillbaka igen. Mitt au pairliv tar slut i slutet av augusti. 

Postat av: Cecilia
Jag tränar också mitt minsta värdbarn att gå på pottan! Har ni övergått till trosor än, eller vänjer ni henne bara vid pottan än så länge?


Svar:
Hej Cecilia! Vi började faktiskt direkt med att ta bort blöjan och sätta på trosorna och det går faktiskt bra. Såklart är det ju svårt för henne att vänja sig men hon är jätteduktig. Men det krävs tålamod!


Postat av: Josefin

Hur är det att vara au pair i USA? funderade själv på USA eller england och valde då england till att börja med för att det är närmare hem.


Svar:
Hej Josefin! Det är jättebra och roligt att vara au pair i USA. Förstår att det är skönt att vara lite närmare hem., lite lättare (och billigare) att åka hem då. Och England låter inte helt fel heller! Jag njuter av att vara här i USA och uppleva den amerikanska kulturen och se så mycket av USA som möjligt. Det är verkligen en upplevelse!


Postat av: Cecilia

Skall du vara lucia i New York city?


Svar:
Hej Cecilia! Jag ska inte vara Lucia i NYC men jag ska vara med i ett Luciatåg. Det ska bli jättekul!


Postat av: Malin
Hej! Har nu följt din blogg ett bra tag, och jag gillar den mer för var dag som går, gillar hur du skriver om livet som au pair, för jag har alltid drömt om att åka, ända sedan jag gick i sjuan, går i tvåan nu. Det enda jag oroar mig för är, engelskan - jag vet att vi svenskar är bättre än vad man tror, och bättre än många andra på engelska. Det är det jag undrar jag hade bara godkänt (plus) i engelska A, och ska nu kanske läsa engelska B, men det jag undrar är liksom var du bra på engelska innan du åkte, vad hade du för betyg i engelska? :D tack på förhand!


Svar:
Hej Malin! Tack, det värmer!  Du har helt rätt. Vi svenskar är bättre än många andra på engelska. Jag skulle säga att jag var ganska bra i engelska. Jag hade VG i engelska A och B. Var inte orolig över engelskan, du kommer att klara det. Tänk på hur mycket engelska du kommer att lära dig under ditt år som au pair. Jag lär mig något nytt ord/uttryck varje dag.


Postat av: Lisa

Hehe. Du såg till och med 4 kändisar. Den andre, lite yngre killen bredvid Jon Gosselin är ju Levi Johnson (tror jag han heter), f.d kille till Bristol Palin som han också har barn med, hon är dotter till Sarah Palin :)


Svar:
Hej Lisa, du har helt rätt! Det är Levi Johnson, men jag ser honom som en D-kändis! Dock syns han en hel del i tidningen pga att han var tillsammans med Sarah Palins dotter. Så det var ganska kul att se honom också. Tydligen så var en av kvinnorna Star Johnson, vet inte så mycket om henne men min värdmamma kände igen henne. Sen så har vi ju hon som leder programmet också som säkert många amerikanare känner igen.

Postat av: Lollo
Jag och min kusin har en blogg om vägen till au pair livet som projekt arbete. vi lade nyss upp en lista med au pair bloggar och hoppas det är okej att din blogg finns med? :D


Svar:
Hej Lollo! Det går jättebra, vilken ära! Tack!

Postat av: L

Vilka kändisar var det? och vilka har du sett i Albany?


Svar:
Jag såg Matt Damon, Emily Blunt och Jon Gosselin. Mer om det kan du läsa HÄR. I Albany har jag sett Angelina Jolie och Barack Obama. Det kan du läsa om HÄR och HÄR.

Postat av: Moa

Hej tycker din blogg är jätte bra och följer den. men jag undrar en sak. Jobbar du när du är sjuk? alltså så där riktigt sjuk som man bara blir ibland..


Svar:
Hej Moa! Tack så mycket! Om jag är jättesjuk så jobbar jag inte. Jag har turen som har en hemma mamma så oftast är hon tillgänglig och kan ta hand om barnen så jag kan vila. Så nej, om jag är riktigt sjuk så jobbar jag oftast inte.

Postat av: Anna

hej, är intresserad av att bli au pair, dock är det många år kvar.
Men jag har en fråga, är det inte bara ett år som man får vara au pair?


Svar:
Hej Anna! Man börjar som au pair i ett år. Men sen får man möjligheten att förlänga (i alla fall med Cultural Care) i 6, 9 eller 12 månader. Då kan man förlänga med samma familj eller byta till en ny.


Postat av: Tess
haha mina värdbarn säger också Swedish cookies. Vrt hittade du pärlsocker?


Svar:
Hej Tess! Haha, vilket sammanträffande. Jag köpte pärlsockret på Ikea. Perfekt! Åk dit om du bor i närheten av ett.


Postat av: Mathilda
hejhej!
jag håller på och ta körkort nu och tänkte åka nästa år till Usa, undrar om det är som de flesta säger att nästan alla i USA har automat? Eller vad säger din erfarenhet om det?
ciaao


Svar:
Hej Mathilda! Nästan alla bilar har automat här i USA, det stämmer. Det är så skönt, bara att gasa och bromsa. Tuta och kör med andra ord!

Postat av: Anonym
häftigt med tv i bilen! fanns den med när ni köpte?


Svar:
Japp, tv fanns med i bilen när den köptes. De har dock inte använts än, till barnens besvikelse.

Postat av: Sabina
Nej jag tycker inte att du ska ändra, din header :) den är så fin!
Jag undrar bara hur lång tid tar det för dig att åka från albany till NYC? :D
Tack för en bra blogg!


Svar:
Hej Sabina! Tack så mycket! Det tar 2 ½ timme med tåg att åka till NYC. Med bil eller bus tar det ungefär lika lång tid.

Postat av: Angelica

Hej! läser din blogg och tycker det verkar vara helt underbart där borta i usa, har själv bestämt att åka efter studenten. men en sak undrar jag. du skriver att du åker och handlar ibland, handlar du för dina pengar då, eller ger familjen dig pengar som du handlar mat för? :)


Svar:
Hej Angelica! När jag åker och handlar mat, mat som är till familjen så betalar inte jag utan jag använder pengar som min värdmamma gett mig eller hennes kort. Så nej, jag betalar inte. Det ska man inte göra eftersom det är mat till familjen.

Postat av: Anonym

Vad är det för modell? :)


Svar:
Jag vet tyvärr inte vad det är för modell på bilen, mer än att det är en volvo.




Som sagt, har ni fler frågor så tveka inte att höra av er!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!

Nu när jag satt och läste frågorna här ovan så kom jag på en egen. Hur mycket kostar det att åka som au pair och har du något tips på hur man kan få ihop pengarna?

Du har en riktigt härlig blogg :)

2009-11-18 @ 17:56:45
Postat av: dreamer mikaela

en jätte konstig fråga men finns det toaletter i nyc som här i sverige gratis toaletter , och hur är trafiken i usa ? , jag har mammas kusin som bor i usa hon har bott där i 23 år ca , hon var au pair , och jag tänker varje dag att jag också ska bli det , jag har ätstörningar men har det någon påvärkan om jag kan bli just au pair , kram en beundrare <333 ;DDD

2010-01-01 @ 20:01:04
URL: http://girlystar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se