Lucka 13: Lucia

Att fira svenska högtider utomlands är alltid speciellt. Andra året i USA firade jag Lucia genom att gå Luciatåg med Svenska kyrkan i NYC. Att gå i luciatåg med en massa andra svenskar och i den stora staden New York var speciellt, mysigt och så mäktigt. Verkligen en speciell känsla. Att min värdfamilj åkte ner för att titta betydde mycket. Att sjunga svenska och engelska julsånger på tre konserter i en vacker kyrka gav en så många härliga känslor. Och att ha bland annat Uma Thurman i publiken var riktigt roligt.
Absolut ett minne för livet!



När jag tittar tillbaka i min blogg ser jag att jag inte skrev om Lucia. Detta pga att det hände något annat efteråt på kvällen/natten. Vill ni läsa om vad som hände kan ni göra det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se