Tips på presenter till barnen - Spel

Att köpa spel till sina värdbarn kan vara svårt då instruktionerna är på svenska osv. Men dessa spel har mina värdbarn fått och är mycket uppskattade. Spelar ni med barnen och förklarar hur man gör så lär de sig.




  
Detta spel är på svenska, men barnen kommer ihåg att de ska samla på tex kläder och frukt. Plus att de kan matcha med hjälp av färgerna. Alla mina barn gillar detta spel.

 

Detta spel har ingen svensk text vilket är perfekt. Ett jättebra spel att lära sig färger på.



 
Det här spelet är riktigt kul och gillas starkt av barnen. Ingen svensk text bara bilder vilket är perfekt. Det enda jag gjorde var att översätta spelreglerna till engelska då jag skickade spelet till dem och inte kunde vara med första gången de spelade det. Barnen älskar att spela detta spelet och skratta åt alla knasiga figurer de får.


Perfekt yatzy för barn. Extra roligt att det är med svenska Bamse.



Memoryspel är jättebra och fungerar oberoende av språk. Perfekt för barn att träna upp sitt minne. Extra roligt om man köper ett memoryspel med svenskka figurer.







Detta är ett jättefint pussel med fina bilder från Astrid Lindgren böcker. Att träna på att lägga pussel är jättebra för barn.



Kommentarer
Postat av: Emelie Bauhn

Kunde du hitta dessa böckerna i en vanlig bokaffär?

Svar: Ja, nästan alla hittade jag i en vanlig bokaffär :) De har oftast en liten hylla med böcker på andra språk.
None None

2014-06-24 @ 08:36:11
URL: http://emeliebauhnaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se