Bildkollage och video

Utöver min ansökan så gjorde jag ett bildkollage. På första sidan hade jag bilder på mig själv och min familj, en bild på mig utanför mitt hus osv. På en annan sida hade jag bilder på mina vänner och på en annan hade jag bilder på när jag tog hand om och lekte med min kusin.

Nu har de också börjat med au pair videos. Jag tror verkligen att värdfamiljer uppskattar om man har en. Så för att förstärka sin ansökan tycker jag absolut att man ska göra en video. Videon får vara 3 minuter lång och i den kan du berätta om dig själv, varför du vill bli au pair och varför värdfamiljen ska välja just dig. Var kreativ och använd fantasin.
Jag har tittat på flera au pair videos. Majoriteten sitter och pratar framför kameran och berättar. Vissa varvar pratandet med bildspel och musik. Någon som jag såg spelade gitarr, någon bakade med ett barn medans hon pratade. Låt fantasin flöda! Men framför allt är mitt tips att le och se glad ut.
När värdfamiljerna ser sig i videon får de ett intryck av dig och får höra dig prata engelska.
Le och var glad!





Kommentarer
Postat av: nathalie

hej matilda!



jag har läst/läser din blogg, och jag har varit intresserad utav att bli au pair i USA en längre tid nu. det vore jättesnällt om jag kunde på din mailadreass, så jag kunde på ställa några frågor osv.



tack på förhand

nathalie

2011-07-01 @ 13:31:36
URL: http://nrosen.blogg.se/
Postat av: nathalie

gud vad roligt, trodde varken du skulle se min kommentar eller orka svara! skicka din mejladress, så kommer du senare i veckan få ett mejl från mig med massor utav frågor :D

2011-07-02 @ 00:31:55
Postat av: Anonym

hej igen! nej jag ser tyvärr inte mejladreassen? :/ kram

2011-07-02 @ 12:33:37
Postat av: Anonym

eller du, nu såg jag :) håll utkik efter ett melj!

tack så mycket att du ställer upp, det betyder oerhört mycket! :)

2011-07-02 @ 12:47:13
Postat av: Julia

Hej, jag är också nyfiken och har massor av frågor och funderingar, har du lust att svara på några mail vore det kalas! Tack på förhand / J

2011-07-03 @ 16:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se