Trevlig Midsommar!

Glad midsommar alla kära läsare!

Nu ska jag fira riktig svensk Midsommar med allt som hör till. Midsommarstång, dans, sill och potatis, jordgubbar, grillning, lek och härligt sällskap.

Trots att jag inte varit i Sverige på Midsommar på två år så har jag ändå firat den.
Första året firade jag den med värdfamiljen. Jag lagade mat, gjorde kransar och dansade små grodorna. Så lyckat! Den kvällen kan du läsa om här.
Andra året åkte jag in till NYC och firade midsommar i en park med massvis av andra svenskar. Vi dansade runt midsommaratången samtidigt som vi hade utsikt mot Frihetsgudinnan. Obeskrivligt! Kransar gjordes och sill åts. Förra årets firande kan du läsa om här.







Hoppas ni alla får en fin midsommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se