Tips på presenter till värdföräldrar

Vad ska man köpa till sina värdföräldrar? Det kan vara klurigt!
Här är jag samlat lite idéer på vad man kan ge till sina värdföräldrar.  


Att köpa dessa "snowballs" från Kosta Boda till sina värdföräldrar kan inte bli fel.


En svensk skål från Kosta Boda






Eftersom jag kommer ifrån Östergötland kändes detta som en kul detalj.

Böcker:
 


Perfekt bok med svenska recept som är anpassat till det Amerikanska köket.
Den har också fina bilder från runt om i Sverige.



 Sweden - A small portrait of a small country

Alla dessa böcker om Sverige förutom " A scent of Sweden" har jag köpt till min familj och släkt i USA. Mina värdföräldrar fick boken ”Sweden” och mina värdmorföräldrar fick boken ”The year in Sweden. De var båda jättebra och fina och det är jättekul att kunna visa upp Sverige och de uppskattar verkligen det. Båda böckerna hade fina bilder och bra text med fakta.
För att hitta böcker om Sverige sök bara på "Sweden" på olika boksidor på internet. Jag köpte böckerna i en bokhandel, Akademibokhandeln, och jag tyckte att de hade ett bra utbud.

Lite bilder från boken "Sweden":

 












Detta Lasse Åberg glas köpte jag till min värdpappa i julklapp. Tyckte det var riktigt svenskt, plus att de är så fina. Min värdpappa älskar svensk lakrits så jag fyllde glaset med det.


Vem kan motstå svensk choklad? Perfekt present!





 
Detta gav jag till min värdmamma i julklapp. Svenskt te och en tehållare med något så svenskt som en dalahäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se